Friday 3 July 2015

Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu Memikul...

Catatan: Mohd Asri Redha
Tarikh: 01 Julai 2015
Tempat: PDK Cahaya Kristal, Parit Nibong, Daerah Bandar Baharu


Assalaamualaikum.. wrt buat sahabat2ku yg amat mulia disisi Allah SWT.. dan selamat pagi kawan2...
Saya berdoa hari ini kita gembira sahaja... boleh tak...boleh la.. kena gembira kalau mahu bahagia...

Semalam punya cerita... 'Betapa Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu Memikul'... saya berbuka puasa bersama anak2 kurang upaya dan ibu bapa yang punya anak kurang upaya... Memang berat penderitaan mereka.. kita yang ada anak cucu cukup sifat ni.. kena amat2 bersyukur sangat... Allah SWT uji mereka dgn ujian yg amat berat..  Namun mereka tabah dan terima seadanya.. Saya sendiri tidak dapat nak bayangkan bagaimana rasanya jika berlaku pada diri sendiri.. Kasih sayang mereka pada anak-anak yang kurang upaya ini amat tinggi.. walau pelbagai karenah mereka lakukan..

Saya amat malu sekali bila melihat ada yang punya anak cukup segalanya diperlakukan seperti binatang.. dera pelbagai mcm.....  Malahan binatang pun lebih tahu tanggungjawab menjawab anak.... Tapi ini kita manusia yang punya otak dan perasaan....  Apalah nak jadi dunia sekarang ini...

Apa-apapun saya seronok sekali berbuka puasa bersama mereka, AJK PDK ini dan cikgu-cikgu yang dedikasi. prihatin  dan penyayang  dengan keadaan anak murid mereka itu.. Tahniah kerana berjaya mengadakan majlis iftar Ramadhan ini..  Begitu juga dengan YB Dato Norsabrina yang banyak menyumbang mengadakan majlis ini. Terima kasih kerana menjemput saya..  Kalau tidak ni kena berbuka posa sorang-sorang la kat opis..

alfatihah.. aamiin

 Tokoh: 
YB Dato' Norsabrina ..ADUN Bandar Baharu
Jahari Said .. Pengerusi PDK Cahaya Kristal , Parit Nibong,  Bandar Baharu
Nor Azizah .. Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat Daerah Bandar Baharu
Dr Ahmad Fadzil - Pegawai Pergigian Bandar Baharu tapi petah berceramah bab2 agama





No comments:

Post a Comment