Friday 12 June 2015

Jawatankuasa Perwakilan Penduduk (JPP) .....

Catatan rekod: Mohd Asri Redha
Tarikh: 12 Jun 2015

Assalaamualaikum WRT... dan Selamat Sejahtera buat semua sahabat-sahabat. yang membaca blog saya ni.. Bagi saya sapa yang baca blog saya ni kira sahabat-sahabat saya lah.. walaupun ada yang saya tak kenal dan bertemu muka... boleh kan jadi sahabat saya

Hari ini  cuma nak cerita program yang saya hadiri di PICC, Putrajaya pada 29 Mei 2015. Program tersebut ialah Majlis Pelancaran Jawatankuasa Perwakilan Penduduk (JPP) Peringkat Kebangsaan. Ia disempurnakan oleh YAB Dato Sri Mohd Najib b. Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia.

Catatan ini dibantu dengan laporan berita akhbar yang dilampirkan bersama dalam catatan blog ini. Jadi tak payahlah saya nak cerita apa- apa lagi... Apa yang berlaku disitu dah dicerita dalam berita akhbar tersebut. Sengaja saya ambil akhbar bahasa inggeris.. berlagak sikit, walaupun bahasa inggeris saya berterabur juga.


Cuma bagi daearah Bandar Baharu , saya amat mengharapkan agar semua JPP Daerah Bandar Baharu dapat memainkan peranan yang sepatutnya dalam membangunkan kawasan-kawasan dibawah tanggungjawab mereka, tidak hanya sekadar meminta itu  dan ini, tapi yang penting mengatorkan program-program yang boleh melibatkan semua anggota masyarakat dibawah  mereka seperti mengadakan kempen kebersihan, kempen bayar cukai pintu, program gotong royong, program sosial, program ekonomi, program pendidikan, program keselamatan dan 1001 macam aktiviti yang boleh diaturkan.

Untuk memudahkan pembaca blog saya dan sesiapa sahaja yang hendak mengetahui akan peranan  dan tanggungjawab JPP ini, saya lampirkan pamplet mengenainya..  mudahkan.. bila nak refer nanti...

Ok itu sahaja.. kita jumpa lagi.. AL FATIHAH.. AAMIIN..
Sebahagian dari JPP Daerah Bandar Baharu













No comments:

Post a Comment